Fotografia reklamowa. Dlaczego warto zaufać specjalistom?
Fotografia reklamowa i wizerunkowa stanowi jeden z kluczowych elementów DNA każdej marki. Dokładnie opracowany oraz dobrze przemyślany wizerunek brandu przekazuje nam filozofię marki. Kształtuje wartości oraz styl życia związane z użytkowaniem produktu. Bez względu czy mamy tu na myśli odzież, meble, produkty spożywcze, czy usługi konsumenckie. Nawet małe firmy powinny mieć ukształtowaną wizję swojej marki, którą chcą przekazać potencjalnym klientom. Obecnie „bitwa” o konsumenta rozwija się coraz częściej na poziomie poza cenowym. Marka powinna zastanowić się nad wartościami, które zyskuje klient korzystając właśnie z jej produktu. Firma, powinna przemyśleć co chce przekazać na zdjęciach i dlaczego właśnie ich produkt powinien zwrócić uwagę zabieganych konsumentów, którzy spośród mnogości innych propozycji dokonają zakupu akurat na tym portalu.
Podstawowym zadaniem fotografii produktowej jest podkreślenie stylu oraz wizerunku marki. Zdjęcie ciężko jest wytłumaczyć za pomocą słów. Komunikacja klient-fotograf ma ogromny wpływ na współpracę. Na początku trzeba ustalić ogólny zamysł sesji, do tego dobrym narzędziem jest moodboard czyli zbiór zdjęć mogących posłużyć za inspiracje. Przed przystąpieniem do zdjęć wszystko musi być dokładnie ustalone. Jakie to są informacje zależy od tego jak mocno klient ufa doświadczeniu fotografa i w jakich aspektach pozwala mu decydować samodzielnie w oparciu o jego doświadczenie. Aby osiągnąć ten cel można wybrać jeden z wielu sposobów. Jednak wszystko jest zależne od rodzaju produktów które firma oferuje.
Można go przedstawić wykonując zdjęcia z modelkami używając produkt wkomponowany w ciekawą scenografię. Może to być również fotografia czysto produktowa przedstawiająca konkretny produkt. Przykładem może być modelka ubrana w odzież z kolekcji firmy na jednolitym tle. Można również wybrać tak zwane packshoty którymi branży reklamowej określa się proste zdjęcia produktowe. Czym więc charakteryzuje się packshot? Jest to zdjęcie, w którym cała uwaga zostaje skupiona na produkcie, bez modelek i zbędnej scenografii Obraz taki przedstawia produkt na neutralnym tle (zazwyczaj białym lub szarym). Packshot może przedstawiać zarówno pojedynczy element sprzedażowy, łącznie z jego opakowaniem i zawartością, jak również całą linię pokrewnych produktów które są oferowane przez markę. Packshoty są zazwyczaj wykorzystywane w celach promocyjnych lub jako standardowe zdjęcia produktów w e-commerce.
Coraz częściej przeglądając zdjęcia na stronach internetowych obserwujemy coraz to nowsze podejście do fotografii produktowej. Kiedyś może nikt nie zwracał na zdjęcia zbytniej uwagi, dzisiaj właśnie dobrze wykonane zdjęcie jest główną bronią sprzedawcy w walce o wygraną z konkurencją. Przeglądamy Allegro, e-bay i widzimy przede wszystkim ładne packshoty, czyli fotografię produktowe wykonane na nieskazitelnym białym tle. Obserwujemy zbliżone do siebie ceny, podobne czasy realizacji zlecenia. Który produkt w takim razie wybierze konsument? Oczywiście ten który woła do niego „weź mnie” czyli jest najlepszym i najdokładniejszym zdjęciem produktowym. Klient, w szczególności ten internetowy, skoro nie ma możliwości fizycznie zapoznać się z interesującą go rzeczą, chce chociaż mieć możliwość obejrzeć ją z każdej strony. Pomocna okazuje się tutaj technika zdjęć 360 stopni. Dzięki temu potencjalny konsument może lepiej zapoznać się z oferowanym produktem i obejrzeć go z każdej strony. Coraz częściej wiele innowacyjnych firm wykorzystuje również elementy animacji, aby przedstawić oferowany produkt na stronie internetowej.