Zaznacz stronę

Fotografia kulinarna. Restauratorze pokaż się swoim gościom!

W erze social media jedno jest pewne: jeśli nie ma Cię w sieci nie istniejesz. Bez znaczenia czy jesteś właścicielem food tracka czy prowadzisz wysublimowaną restaurację w centrum miasta social media mogą okazać się najskuteczniejsza a zarazem darmową bądź tanią formą reklamy dla Twojej gastronomii. Najpopularniejszymi serwisami, gdzie naprawdę warto pokazać swój lokal są Facebook, Google+ oraz Instagram. Profil w mediach społecznościowych jest często pierwszą formą kontaktu na linii gość-restaurator.

Algorytmy facebooka wychwytują zachowania swoich użytkowników, wyświetlając im sugerowane posty sponsorowane. Czy istnieje lepszy sposób dotarcia do głodnego klienta, który po pracy przegląda tablice siedząc w tramwaju niż pokazanie mu zdjęcia Twojego dania? Wydaje się, że nie.

Żaden fanpage restauracji nie ma prawa bytu bez apetycznych zdjęć potraw. Jednym z największych błędów które może popełnić restaurator prowadząc swój fanpage jest używanie zdjęć ściągniętych z internetu. Pomijając aspekt prawny, takie zachowanie może wprowadzić klienta w błąd, a ten widząc wyraźne różnice między daniem ze zdjęcia a otrzymanego na talerzu rozpoznając inne wnętrze lub zastawę może więcej do Ciebie nie wrócić. Na co zatem zwrócić uwagę fotografując jedzenie? 

Istnieje kilka ważnych zasad:

  • Nie używaj wbudowanej lampy błyskowej. Takie oświetlenie spowoduje powstanie refleksów i nieapetycznych cieni. Najlepszym sposobem na oświetlenie talerza pieczołowicie przygotowanego przez szefa kuchni jest naturalne oświetlenie. Postaw talerz na stoliku najbliżej okna, przez które wpada światło słoneczne.
  • Odpowiednio ustaw aparat. Przysłonę ustaw tak, aby uzyskać możliwie największą głębię ostrości, aby całe danie na zdjęciu było ostre. Bardzo ważny aspektem jest dobranie odpowiednich ustawień balansu bieli, aby produkty na talerzu miały apetyczny i naturalny kolor.
  • Do fotografowania użyj obiektywu typu makro, aby zdjęcia były wyraźne.
  • Fotografuj świeżo przygotowaną potrawę.
  • Unikaj „tricków” polecanych we wszelkiego rodzaju tutorialach. Pryskanie potraw olejem silnikowym czy wkładanie gąbki do zupy może rozczarować gościa, który na talerzu znajdzie zupełnie coś innego niż to, co widział na zdjęciu.

Fotografuj potrawę tak, aby pokazać inne pozytywne aspekty Twojego lokalu. Unikaj ciasnych kadrów a zastawa, świeże zioła czy odpowiednio dobrany bieżnik może stać się idealnym wypełnieniem kadru, który spowoduje, że oglądający Twoje zdjęcie będzie miał jeszcze większą ochotę zjeść u Ciebie. Rób to jednak z wyczuciem i dobrym smakiem, aby rekwizyty nie przykuły większej uwagi niż danie.

Poza zdjęciami potraw ważne też by zaprezentować gościom przestrzeń, w której będą mogli się najeść. Przed przystąpieniem do fotografowania wnętrza należy przemyśleć które elementy chcemy pokazać i co w fotografowanej przestrzeni wyróżnić. Do odpowiedniego sfotografowania wnętrza potrzebny nam będzie również odpowiedni sprzęt taki jak aparat z szerokokątnym obiektywem. Przydatny może okazać się statyw.

Jeżeli nie dysponujesz odpowiednim sprzętem oraz niezbędną wiedzą z zakresu fotografii, skorzystaj z usług profesjonalnego studio fotograficznego.

Nasze studio oferuje kompleksową obsługę lokali gastronomicznych pod kątem fotografii reklamowej. Dla Twojej gastronomii przygotujemy:

  • estetyczne zdjęcia dań z przeznaczeniem do karty, strony internetowej lokalu bądź na materiały reklamowe takie jak ulotki czy plakaty
  • stylizowane zdjęcia dań na potrzeby social media zdjęcia wnętrza
  • film, na którym pokarzesz swoim gościom swoje wnętrze, dania oraz pracowników

Sesja w lokalu trwa od kilku do kilkunastu godzin. Preferujemy, aby odbywała się poza godzinami otwarcia lokalu. Przed wykonaniem sesji niezbędne jest skonsultowanie fotografa z właścicielem, menadżerem oraz szefem kuchni.