Świebodzka, Wrocław
+48 660 521 928
info@fotogru.pl

Fotografia produktowa

.

Wszyscy jesteśmy wzrokowcami. Niezależnie od tego, czy przeglądamy magazyn modowy, oglądamy telewizję czy szukamy odzieży w sklepie online, jako pierwszy do naszego mózgu zawsze trafia obraz. To właśnie przekaz wizualny decyduje o tym, czy zwrócimy uwagę na produkt, zapoznamy się z nim i czy podejmiemy decyzję o jego kupnie – profesjonalna fotografia produktowa jest zatem kluczem do sprzedaży, niezależnie od tego, co znajduje się w naszej ofercie.

Nasze studio posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie wykonywania sesji zdjęciowych różnego rodzaju artykułów. We Wrocławiu posiadamy profesjonalne, w pełni wyposażone studio fotograficzne, mobilny sprzęt pozwala nam jednak na zaaranżowanie studia w dowolnym miejscu na terenie naszego kraju. Dysponujemy zaawansowanymi aparatami, kamerami i obiektywami, dzięki którym każda sesja produktowa przebiega pomyślnie – pomagamy w promocji biżuterii, żywności, urządzeń elektronicznych, ale wykonujemy również zdjęcia produktowe odzieży.

Zaawansowany sprzęt oraz doświadczenie naszego zespołu umożliwiają nam wykonywanie różnego rodzaju fotografii produktowych: tworzymy m.in. zdjęcia kulinarne, packshoty, fotografie ubrań typu ghost i na wieszakach czy promocyjne sesje zdjęciowe. Wiemy co zrobić, aby przedmiot został efektownie ujęty w całości, ale potrafimy również wykonać atrakcyjny kadr z detalem biżuterii czy odzieży, który ostatecznie przekona klienta do kupna. Posiadamy także doświadczenie w obróbce graficznej wykonanych zdjęć – znajomość programów Adobe Photoshop i Lightroom sprawia, że do rąk zleceniodawców trafiają projekty w stu procentach spełniające ich oczekiwania.

.


.

Przykładowe rodzaje fotografii produktowej

.

Samo pojęcie fotografii produktowej jest bardzo ogólne i oznacza po prostu zdjęcia, których celem jest zachęcenie odbiorcy do kupna określonego produktu. Udając się do fotografa ze zleceniem, warto jednak zdawać sobie sprawę z tego, że istnieje kilka bardzo różnych typów zdjęć. Do najpopularniejszych rodzajów zdjęć produktowych należą:

.

Fotografie izolowane
na białym lub na neutralnym tle

Izolowane zdjęcia najczęściej na białym tle wykonuje się zazwyczaj na specjalnym stole. Poprzez właściwe ułożenie świateł następuje usunięcie cieni, co wywołuje wrażenie, jakby produkt unosił się w powietrzu. Niektóre produkty fotografuje się natomiast na tle o różnych odcieniach szarości – ważne jest tutaj odpowiednie przygotowanie produktu, ustawienie lamp i ekspozycja, tak, by na zdjęciu uchwycić jego najlepsze cechy.

Zdjęcia odzieży
typu „DUCH”

Są to zdjęcia produktu bez udziału modela stosowane najczęściej do fotografowania odzieży. Przestrzenne fotografie sprawiają, że lepiej można wyobrazić sobie przedmiot w codziennym użytku, idealnie odzwierciedlają ubranie, jego fason oraz pozostałe cechy charakterystyczne. Doskonale oddają formę, ukazując w sposób, który wzbudzi na tyle zaufanie klienta, że dokona on zakupu bez wcześniejszego dotknięcia produktu.

W połączeniu z kilkoma zdjęciami trafnie wybranych szczegółów takich jak struktura materiału, dekoracyjna aplikacja czy detal ukazujący funkcjonalność ubrania, pozwalają mieć wyobrażenie namacalnego produktu.

.

Lookbook

Są to zdjęcia prezentujące odzież na modelu. Najczęściej powstają w studiu na gładkim tle. Celem sesji zdjęciowej do lookbooka jest zaprezentowanie kolekcji na modelu lub modelce w taki sposób, by pokazać potencjalnemu odbiorcy, jak wygląda dana rzecz. Najlepszy rezultat osiągniemy wykonując zdjęcia całej sylwetki zarówno z przodu, jak i z tyłu.

Zdjęcia reklamowe

Przedstawiają produkt w precyzyjnie zaaranżowanej przestrzeni. Poza przedstawieniem samego produktu ich zadaniem jest również zaprezentowanie odbiorcy konkretnego stylu. Reklama za pomocą zdjęcia ma przede wszystkim promować dany produkt, czy usługę. Zdjęcia mają wpływać na odbiorcę i zachęcać go do skorzystania z oferty, która dane zdjęcia przedstawia


.

Jak przygotować produkty do sesji zdjęciowej?

.

Cel fotografii produktowej jest jeden – z jak najlepszej strony przedstawić oferowany produkt, tak, by zachęcić potencjalnego klienta do jego kupna. By jednak zamierzony cel został osiągnięty, należy zdawać sobie sprawę z kilku istotnych czynników. Przede wszystkim, pamiętajmy, że za przygotowanie produktu do sesji zdjęciowej odpowiedzialny jest również klient. Obowiązkiem fotografa jest ustawienie odpowiedniego oświetlenia, które wyeksponuje – wskazane wcześniej przez klienta – najlepsze cechy produktu oraz dobranie odpowiedniego tła. Zlecający wykonanie zdjęć klient powinien jednak pamiętać o tym, by dostarczony do fotografa produkt był precyzyjnie wyczyszczony, wolny od wad, a także zgodny z tym, co ma być przedmiotem sprzedaży.

.


.

Przykładowe realizacje:

.

Fotografie stylizowane

Nasza firma specjalizuje się między innymi w fotografii stylizowanej. Jest to typ zdjęcia, który w przeciwieństwie do standardowej fotografii produktowej, nie pokazuje samego produktu, a częściej przedstawia go w codziennym użytku. Stylizowane zdjęcia często wykonywane są w precyzyjnie przygotowanej scenerii, która zwiększa ich atrakcyjność oraz może uwydatniać atuty przedmiotu. Fotografie stylizowane należą do najbardziej wymagających i czasochłonnych – poza scenografią odpowiednio dobrana musi być również przedstawiana scena. Zdjęcia takie mają jednak wiele zalet. Przede wszystkim są one bardzo atrakcyjne i angażujące dla odbiorcy, a ponadto najczęściej z powodzeniem można używać ich nie tylko na stronach online, ale również w magazynach, katalogach czy na billboardach.