Fotografia produktowa

Wszyscy jesteśmy wzrokowcami. Niezależnie od tego, czy przeglądamy magazyn modowy, oglądamy telewizję czy szukamy odzieży w sklepie online, jako pierwszy do naszego mózgu zawsze trafia obraz. To właśnie przekaz wizualny decyduje o tym, czy zwrócimy uwagę na produkt, zapoznamy się z nim i czy podejmiemy decyzję o jego kupnie – profesjonalna fotografia produktowa jest zatem kluczem do sprzedaży, niezależnie od tego, co znajduje się w naszej ofercie.

Nasze studio posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie wykonywania sesji zdjęciowych różnego rodzaju artykułów. We Wrocławiu posiadamy profesjonalne, w pełni wyposażone studio fotograficzne, mobilny sprzęt pozwala nam jednak na zaaranżowanie studia w dowolnym miejscu na terenie naszego kraju. Dysponujemy zaawansowanymi aparatami, kamerami i obiektywami, dzięki którym każda sesja produktowa przebiega pomyślnie – pomagamy w promocji biżuterii, żywności, urządzeń elektronicznych, ale wykonujemy również zdjęcia produktowe odzieży.

Zaawansowany sprzęt oraz doświadczenie naszego zespołu umożliwiają nam wykonywanie różnego rodzaju fotografii produktowych: tworzymy m.in. zdjęcia kulinarne, packshoty, fotografie ubrań typu ghost i na wieszakach czy promocyjne sesje zdjęciowe. Wiemy co zrobić, aby przedmiot został efektownie ujęty w całości, ale potrafimy również wykonać atrakcyjny kadr z detalem biżuterii czy odzieży, który ostatecznie przekona klienta do kupna. Posiadamy także doświadczenie w obróbce graficznej wykonanych zdjęć – znajomość programów Adobe Photoshop i Lightroom sprawia, że do rąk zleceniodawców trafiają projekty w stu procentach spełniające ich oczekiwania.

Rodzaje fotografii produktowej

Samo pojęcie fotografii produktowej jest bardzo ogólne i oznacza po prostu zdjęcia, których celem jest zachęcenie odbiorcy do kupna określonego produktu. Udając się do fotografa ze zleceniem, warto jednak zdawać sobie sprawę z tego, że istnieje kilka bardzo różnych typów zdjęć. Do najpopularniejszych rodzajów zdjęć produktowych należą:

  • fotografie izolowane lub na neutralnym tle – izolowane zdjęcia na białym tle wykonuje się zazwyczaj na specjalnym stole. Poprzez właściwe ułożenie świateł następuje usunięcie cieni, co wywołuje wrażenie, jakby produkt unosił się w powietrzu. Niektóre produkty fotografuje się natomiast na tle o różnych odcieniach szarości – ważne jest tutaj odpowiednie przygotowanie produktu, ustawienie lamp i ekspozycja, tak, by na zdjęciu uchwycić jego najlepsze cechy,

  • zdjęcia-duchy – są to zdjęcia produktu bez udziału modela stosowane najczęściej do fotografowania odzieży. Przestrzenne fotografie sprawiają, że lepiej można wyobrazić sobie przedmiot w codziennym użytku, ponadto są one atrakcyjniejsze dla odbiorcy,

  • zdjęcia wizerunkowe – lookbooki przedstawiają produkt w precyzyjnie zaaranżowanej przestrzeni. Poza przedstawieniem samego produktu ich zadaniem jest również zaprezentowanie odbiorcy konkretnego stylu.

Fotografie stylizowane

Nasza firma specjalizuje się między innymi w fotografii stylizowanej. Jest to typ zdjęcia, który w przeciwieństwie do standardowej fotografii produktowej, nie pokazuje samego produktu, a częściej przedstawia go w codziennym użytku. Stylizowane zdjęcia często wykonywane są w precyzyjnie przygotowanej scenerii, która zwiększa ich atrakcyjność oraz może uwydatniać atuty przedmiotu. Fotografie stylizowane należą do najbardziej wymagających i czasochłonnych – poza scenografią odpowiednio dobrana musi być również przedstawiana scena. Zdjęcia takie mają jednak wiele zalet. Przede wszystkim są one bardzo atrakcyjne i angażujące dla odbiorcy, a ponadto najczęściej z powodzeniem można używać ich nie tylko na stronach online, ale również w magazynach, katalogach czy na billboardach.

Jak przygotować produkty do sesji zdjęciowej?

Cel fotografii produktowej jest jeden – z jak najlepszej strony przedstawić oferowany produkt, tak, by zachęcić potencjalnego klienta do jego kupna. By jednak zamierzony cel został osiągnięty, należy zdawać sobie sprawę z kilku istotnych czynników. Przede wszystkim, pamiętajmy, że za przygotowanie produktu do sesji zdjęciowej odpowiedzialny jest również klient. Obowiązkiem fotografa jest ustawienie odpowiedniego oświetlenia, które wyeksponuje – wskazane wcześniej przez klienta – najlepsze cechy produktu oraz dobranie odpowiedniego tła. Zlecający wykonanie zdjęć klient powinien jednak pamiętać o tym, by dostarczony do fotografa produkt był precyzyjnie wyczyszczony, wolny od wad, a także zgodny z tym, co ma być przedmiotem sprzedaży.